Sol, åska & regn

Vart underbart väder idag. Har dessutom vart ledig!! Fast va i skolan en snabbis ändå för att hämta lite papper. Sen åkte ja och mammsen till mormor & morfar. Sen åkte ja till S och stekte lite i skogen med henne. Sen skulle vi rida. Och de blev som de blev. De va bara jag som skulle rida på Vilma och tanken va att jag skulle hoppat lite.
Men ioch med att jag inte är en sån erfaren ryttare blev det lite komplicerat! Vilma va ganska tittig och dess utom hörde hon sina kompisar med såg dom inte, plus att de började åska, och inte nog med de, utan att de åke ju stora läskiga lastbilar på vägen också. Så ja provade att skritta i en volt, och använda hjälpern och det gick bra periodvis. Men sen kände jag att jag blev lite osäker på henne. Och när jag blir osäker så e de typ ingen idé för mig att fortsätta. Så J ledde runt mig två varv innan vi skulle tillbaka till hagen.
Men de va ju inte de ändå, utan Vega håll ju på att spränga staketet också, så ja slutade rida i precis rätt tid!!
Men ja e nöjd ändå! Hellre att man hoppar av en häst säker än osäker.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jätte fin blogg!



Tipsar om min blogg som jag hoppas du vill kolla in och om du gillar den kanske du vill följa den! :)

2012-05-21 @ 20:21:47
URL: http://mikaelaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0