Ridväst..

Hade tänkt att skriva lite om vad jag tycker om  ridvästar!
Jag använder ridväst jämt! för att jag tänker på min säkerhet. det är varken snyggt eller bekvämt. Man blir klumpig och osmidig. Men den skyddar! Det har hänt typ tre gånger att jag inte har använt väst och två utav dom gångerna har jag trillat av. Och en gång va när jag flög av en ung häst.. Mycket intelligent Eller inte. Jag blev såå förbannad på mig själv. Tänk, tänk OM det hade hänt nått!
Det är samma sak när man ser små barn på ca 10 år plus eller minus som rider på envisa ponnyer utan ridväst!! Speciellt på en ridskola! Jag tycker det är galenskap! På ridskolan här blev det nya regler vid års skiftet. Då var man tvungen att ha hjälm på sig i stallet om man var under 16 år. Och hästsvans om man hade långt hår eller uppsatt lugg om den va lång. Och så fick man inte rida med eller ha luva på sig heller!?!? Men ridvästar då!?!? Jag tycker att det är sååååå mycket viktigare att ha på sig ridväst under ett ridpass än har inte ha luva på sig i stallet!?! När jag ramla av den unghästen var det en väckar klocka.. Det var absolut sista gången jag red utan väst! Aldrig att jag rider utan en igen! ALDRIG!!


Kommentarer
Postat av: camilla

Bra sagt där. Du har haft bra föräldrar som uppfostrat dig bra min lilla gumma :)

2012-04-19 @ 17:44:25
URL: http://natthalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0